نکات مهم در خرید تجهیزات آبیاری قطره‌ای

یکی از روش های پیشرفته و موثری که کشاورزان و باغبانان برای آبیاری از آن استفاده می‌کنند، آبیاری قطره‌ای است. این شیوه  فواید و سود‌های زیادی دارد. اما برای آبیاری قطره ای ما به چه تجهیزاتی نیازداریم؟ چه نکاتی را باید هنگام خرید این تجهیزات بدانیم؟ هدف ما در این مقاله پاسخ به این پرسش هاست.

آبیاری قطره ای چیست؟

در روش آبیاری قطره‌ای، آب به صورت مداوم و قطره مانند به ریشه گیاهان می‌رسد.این قطره‌ها توسط سیستم هایی مانند انواعی از لوله های پلی اتیلن، نازل‌های قطره‌ای (قطره چکان ها) ، کنترل گرها و… به گیاهان منتقل می‌شوند.

منظور از تجهیزات آبیاری قطره‌ای چیست؟

تجهیزات آبیاری قطره‌ای شامل مجموعه‌ای از وسایل و تجهیزات هستند که برای رساندن آب به طور دقیق و بهینه به گیاهان استفاده می‌شوند. این تجهیزات شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. لوله‌ها: این تجهیزات برای انتقال آب از منابع اصلی تا نقاط مختلف باغ یا زمین کشاورزی استفاده می‌شوند. لوله‌های آبیاری قطره‌ای با ضخامت و اندازه متفاوتی وجود دارند و جنس آن ها معمولاً از پلی اتیلن است.
  2. قطره چکان یا دریپر : این وسیله جهت تنظیم تنظیم جریان آب است و آب را به صورت قطره ای به گیاهان می رساند.
  3. سیستم کنترل: این تجهیزات شامل سنسورها، کنترلگرهای واحدهای ورودی و خروجی و….هستند که مدیریت و کنترل آبیاری را ساده‌تر می‌کنند.
  4. اتصالات : این تجهیزات شامل سه راهی ها، کلیدها، واشرها، مهره‌ها و … هستند که برای نصب و تعمیر تجهیزات آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شوند.

نکات مهم در خرید تجهیزات قطره‌ای

  1. تحقیق و بررسی:

قبل از خرید هر تجهیزاتی، حتماً تحقیق کنید و اطلاعات کافی را درباره مشخصات فنی و عملکرد آن به دست آورید. ( برای این کار علاوه بر تحقیقات حضوری می توانید از سایت ها و فروشگاه های معتبر اینترنتی تحقیق به عمل بیاورید)

  1. کیفیت تجهیزات

کیفیت تجهیزات را بررسی کنید. یکی از عوامل مهم در خرید تجهیزات قطره‌ای، کیفیت مواد استفاده شده در ساخت آن است. مطمئن شوید که تجهیزات مرغوب و با دوامی را انتخاب می‌کنید تا طول عمر طولانی داشته و نیاز به تعمیرات مکرر را نداشته باشد.

  1. نوع تجهیزات

قبل از خرید، مشخص کنید که دقیقا به چه نوع تجهیزات قطره‌ای نیاز دارید.مانند لوله‌ها، نازل‌ها، وسایل کنترلی و …

  1. شرکت تولید کننده معتبر

تجهیزات قطره‌ای متفاوتی که در بازار وجود دارند ساخت شرکت‌های مختلف هستند. مطمئن شوید که شرکت تولید کننده ای که از آن تجهیزات می‌خرید معتبر و با سابقه باشد و تجهیزات با استانداردهای لازم ساخته شده باشند.

  1. هزینه‌ها

قبل از خرید تجهیزات قطره‌ای، بودجه خود را مشخص کنید و هزینه‌های مربوط به تجهیزات مختلف را جویا شوید. مقایسه قیمت‌ها و انتخاب گزینه‌ای که برای شما سودمند تر باشد ، مهم است. اما مراقب باشید  کیفیت را فدا نکنید.

  1. پشتیبانی فنی

برخی از شرکت ها یا فروشنده تجهیزات، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی قوی دارند. این امر در صورت بروز هر گونه مشکل و نیاز به تعمیر یا به روزرسانی تجهیزات، بسیار مهم است.

  1. داشتن استانداردها

مطمئن شوید که تجهیزات موردنظرتان استانداردهای مربوطه را داشته باشد. این استانداردها در مورد کیفیت، ایمنی و عملکرد تجهیزات تعیین شده‌اند.

آیا می‌توانیم تجهیزات آبیاری قطره‌ای را خودمان بخریم؟

بله ، شما می‌توانید تجهیزات قطره‌ای را خودتان بخرید. وجود سایت های آنلاین و فروشگاه های حضوری و اینترنتی که تجهیزات قطره‌ای را می فروشند به شما اجازه می دهد تا این تجهیزات را آگاهانه خریداری کنید. با این حال، قبل از خرید، مطمئن شوید که تجهیزات مورد نیازتان را درست انتخاب کرده‌اید. علاوه بر آن هماهنگی و مشورت با تکنیسین‌ها یا نصابان مجرب نیز می تواند مفید باشد.

سخن آخر

همانطور که پیش تر گفته شد آبیاری قطره‌ای روشی موثر و پیشرفته برای آبیاری گیاهان است که در مقایسه با سایر روش‌های آبیاری، مزایای بیشتری دارد. این روش به صورت مستقیم آب را به ریشه‌های گیاه می‌رساند و باعث کاهش هدررفت آب، انتقال بیماری‌ها و رشد علف‌های هرز، و همچنین صرفه جویی در منابع آب می‌شود. اما شرط استفاده از این روش آبیاری دانستن نکاتی مهم درباره تجهیزات آن است . ما در این مقاله آبسار قطره نکات مهم خرید تجهیزات قطره‌ای را بیان کردیم. شرکت آبسار قطره تجهزات باکیفیت از جمله لوله پلی اتیلن جهت ثبت سفارش عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

ارسال نظر